Vårt första hela Verksamma år.

 
Snart har vi haft dörrarna öppna till Le Management Sweden i hela två år. Hur sjukt är inte det??!! När hände det ens? Förstår verkligen inte vad den tiden har tagit vägen, samtidigt som det känns som om jag aldrig varit någonannanstans.
 
Vi öppnade i Augusti 2015 och jag trodde nog att det iaf skulle ta ett år innan man var på fötter och var i rullning med jobb, modeller osv men lyckligt nog brakstartade vi och redan andra månaden öppna var vi i full gång.
I julas hade vi ju vårt första hela räkneskapsår och bolagssiffrorna kommer ju ut här nu på våren och jag har nog aldrig varit en så frekent besökare eller mer taggad på att uppdatera och följa Allbolag.se
 
Självklart vill jag ju inte det ska gå dåligt för våra konkurrenter då det indirekt betyder att deras modeller får mindre jobb, och inget är ju kul om det är för enkelt, alla behöver konkurrens för att klättra framåt såklart men buisnesskvinnan i mig kunde inte annat än jubla när jag ser att en av våra konkurrenter gått ner hela 25% i omsättning under vårt första verksamma år, 25%!!!! En annan konkurrent har sålt vidare agenturen efter 15år som verksam, så nu har vi bara en tredje kvar jag väntar med spänning på att få se resultaten ifrån.
 
Detta är en otroligt häftig resa att vara med på och nu såhär i efterhand så har alla de sömnlösa nätterna, sena kvällarna på kontoret, helgerna ständigt uppkopplad och panik sms i tid och otid från modellerna varit värt det. 
Jag känner själv att jag verkligen verkligen kämpat, det har krävts mycket för att komma hit och det har varit ett helvetes jävla slit rent ut sagt men nu när det självmant rör på sig, man får se resultat svart på vitt och jag äntligen kunnat anställa fler, som för övrigt utgör ett fucking dreamteam har det varit hela vägen värt det och jag känner mig så förbannat stolt. Stolt för jag vågat tro på mig själv, tagit ut svängarna, göra det jag tror på och på ett sätt som jag kan stå för. Att jag iaf med handen på hjärtat kan säga att jag gör det jag kan för att förändra denna bransch och att jag verkligen med hjärta jobbar för och med mina modeller för att de ska känna sig som en naturlig del i ett team och inte en produkt. Deras drömmar är mina drömmar.
 
Ingenting hade gått utan alla fantastiska människor bakom mig och egentligen är det nu det hela börjar.
Watch us!! På fredag tänker jag inte bara fira min födelsedag med mitt underbara team, jag tänker även skåla in en spännande framtid med gasen i botten där vi tänker ta mer och mer plats i denna bransch som inte liknat annat än ett härskande monopol av tre agenturer i Stockholm emellan. Det är dags för nya tider, förändring, en mer mänsklig, kul och glad bransch, en bransch där agenter och modeller jobbar tillsammans som kollegor och medmänniskor och mindre näsor i värdret, orelevant namedropping eller "vi-har-ingen-budget" men modellen kan väl ställa upp vi ska bara plåta utomhus i spöregn i 14h utan lunch med worldwide usage. Nej det är dags för nya tider,  känns mycket mer modernt, relevant och fräscht och för att vara kaxigt skrytigt visar ju våra och konkurenternas nummer tydligt att branschen är redo for a change. Inget har någonsin blivit sämre med positivitet, ärlighet och ihärdigt arbete.
 
Le Management | |
Upp