Overkligheter

 
 
Overklighteskänslan över att ha köpt ett alldeles fantastiskt magiskt hem efter 11år i Stockholm och runt-flyttande minst lika många lägenheter. Jag nyper mig i armen varje morgon när jag vaknar för att se när denna dröm ska bli vanlig grå verklighet igen, men det tycks hålla i sig. Det är alltså helt sant att jag ska ha lyxen att bo i denna vackra lägenhet.
 
Hus från 1912, fungerande kakelugn, strukatur och burstråk, världens hotellbadrum helt i marmor och golvvärme som får en att stanna på badrummet sådär onödigt länge. En fantastisk takterass med grillplats och tillhörande takvåning för festligheter. Stockholms enligt mig BÄSTA adress med många favoritplatser utanför dörren. Och grannar som inte bara är urhärliga men också har underbart fantastiska namn, Peppe, Tintan och Golden för att nämna några, ni hör ju! Kan inte bli annat än succé.
 
När vi kikade på lägenheten gav vi den två minuter innan vi insåg att det skulle vara för bra för att vara sant och alla de hundra spekulanter som var där skulle göra det omöjligt för oss att ens våga titta på budgivningen. Men ibland ska man ha tur och jag tror att vi gjorde Stockholms snabbaste affär någonsin. Vi skrev kontrakt direkt efter budgivning runt 22 på kvällen och under det obligatoriska glaset champagne för att fira samma kväll satt vi och såg en jobbig period framför oss där vi också behövde boka mäklare, fotografera och ha visningar för att bli av med vår lägenhet mitt i juletid. MEN, ett telefonsamtal och tre minuter senare hade vi en köpare och kontrakt skrev nästa morgon. Heja BJURFORS för årets snabbaste försäljning och dessutom med rekord-kvadratmeter-pris för vårt område.Vi slapp alltså alla jobbiga delmoment som ingår vid lägenhetsförsäljning och hade bara dubbla lägenheter några timmar kan man säga. Ibland ska man ha flyt.
 
Är så otroligt tacksam för detta året, det har på många sätt varit jobbigt och kämpigt men samtidigt avslutas det på topp. Är tacksam för att jag vågade ta steget och lämna ett jobb som aldrig skulle tillåta mig att utvecklas vare sig privat eller karriärsmässigt oavsett hur mycket jag älskade mitt jobb. Att ta svåra beslut är alltid jobbigt, men hade det varit enkelt hade det inte varit rätt. Nu står man här 1,5år senare med facit i hand på att rädslor och vanor ska brytas och kan bara bli bättre om man bara vågar chansa. Allt löser sig alltid och ibland så mycket bättre än så, drömmar kan uppfyllas, bara man vågar och är redo att kämpa för det.
 
Nu väntar en otroligt spännande period, som Sveriges otåligaste kommer det bli kämpigt men gud så kul det ska bli att hitta möbler och inreda vårt älskade hem, vi sålde nämligen vår gamla lägenhet med all inredning, killen som köpte lägenheten köpte rubbet då han gilla vad vi gjort med lägenheten så vi startar helt från scratch. Soffa är beställd efter många om och men, man är ju två som ska tycka till och en hel del argumentation och övertalningsväxel måste läggas in om man ska vinna några strider. Vi har kompenserat med att gubben får sitt kök och är chef över det och dess inredning medan jag är chef över resten av lägenheten förutom lite färgval på vissa möbler. Så detta ska nog bli bra. Fy fan vad jag är glad.
 
 
 
 
 
 
 
Le Management | |
Upp