Sofie Theobald

 
 
Soffan, Lillgrisen, Theobaldish, kärt barn har många namn. Idag 1april 2016 kan jag stolt meddela att denna donnan nu officiellt har gått med oss i Le Management. Sofie är en väldigt speciell tjej för mig, jag scoutade henne personligen under mitt break från Elite, vid tillfället hade hon själv sökt till alla olika agenturer i Stockholm och fått nej efter nej pga sin längd bla. och hon hade gett upp hoppet lite. Jag kommer ihåg att jag blev geniunt upprörd att man kunde neka någon med detta ansikte, oavsett längd eller size och  efter lite tjat och gnat lyckades jag övertyga henne och hennes mor till ett möte med mig. Vi kom överens att hon borde ge modellandet en chans och strunta i alla de NEJ hon tidigare fått och försöka lyssna på mig och ge det ett nytt försök helt i hennes egen takt.
 
Vi byggde sakta upp hennes bok, jag skickade hennes bilder till models.com som genast la upp henne som Model of The Week och jag minns att jag satt på ett plan vid tillfället och när jag landade Engelsk mark och satte på min telefon hade jag över 300 missade samtal och närmre 400mejl, alla med samma ämnesrad. SOFIE THEOBALD.  Jag var helt i chock och efter X-antal timmar i telefon fick jag skippa min Londonresa och akut sätta mig på tåget till Paris hand i hand med Sofie och träffa alla agenturer för att lyssna på deras erbjudanden. Där och då fanns det inte en enda agentur i hela världen som inte ville signa henne on spot. Valet föll på WOMEN och väl hemma hade agenturerna helt plöstligt ångrat sina nej och försökte kontakta henne bakom min rygg för att övertyga henne om att de egentligen inte alls sa nej och allt bara var ett missförstånd, men Sofie lade locket på och bestämde sig för att lita på mig och ge mig en chans.
 
Jag började som agent igen på Elite och mitt krav för att komma tillbaka var bland annat att jag fick ta med mig Sofie även om de nekat henne HELA två gånger tidigare. Sagt och gjort, under den tid jag var kvar jobbade jag på hennes karriär och det tog inte lång tid innan hon flyttade till New York där hon nu jobbar heltid som modell och lever tillsammans med sin gorg pojkvän. Det gjorde så ont i mitt hjärta den dag jag berättade för henne att jag bestämt mig för att sluta som agent på Elite och gå vidare med ett annat hemligt projekt som jag inte kunde berätta om, men Sofie förstod. Det tog nån månad innan jag offentligt kunde gå ut med att jag bestämt mig för att öppna upp Le Management i Sverige och givetvis var det en turbulent tid, men framförallt gjorde det fruktansvärt ont att lämna modeller som man faktiskt jobbat med över 6års tid och sett växa från tonårs New Faces till fulländade modeller. Nackdelen med att jobba med människor är verkligen när man tar nästa steg och går vidare till nya äventyr. Kanske speciellt då det gäller buisness och man förpliktar sig till ett skrivet kontrakt vilket mer eller mindre tvingar en att bryta all kontakt fram till att nån självmant hör av sig, vilket blir lite utav ett moment 22 då modellerna självklart tror att man hjärtlöst bara gått vidare utan att vare sig bry sig eller förklara och de känner sig blåsta på ens relation när så självfallet inte är the case. 
 
Därför blev jag otroligt glad och lycklig när Sofie hörde av sig till mig allt till trots och efter en tid utan mig som bokare inte kände det funkade lika bra för henne längre och hon verkligen saknade att jobba med mig och undrade om jag kunde tänka mig att jobba med henne igen. Processen att byta agentur är givetvis inte helt enkelt och tar tid, men nu är tiden kommen. Och jag är så otroligt glad, stolt och faktiskt ärad att Sofie känner så bra inför mig som hon gör så jag får en ytterligare chans att fortsätta jobba med henne. Jag älskar att arbeta med Sofie inte bara för att varje bild på henne får en att trilla av stolen men framförallt för att hon har en personlighet som är så otroligt älskvärd, hon är enkel, trevlig, rolig, charmig och proffessionell, har en stadig och stabil bakgrund och en fantastiskt familj som inte bara uppfostrat henne till en fantastisk tjej men som också  jobbar med henne mot hennes mål vilket gör allt så himla mysigt för med Sofie får man äran att få en mysmamma och en härlig syster på köpet.
 
Så till alla mina gamla modeller vill jag passar på att säga, jag bryr mig fortfarande om varenda en utav er och jag följer er vid sidan av via instagram och facebook och önskar inget hellre än att ni har en grym och blomstrande karriär, jag saknar er allihop massor och blir fortfarande lika stolt när jag ser er cirkulera i skyltfönster, tidningar eller på runway. Spelar ingen roll om jag inte är er agent eller vilken agentur ni är med, jag hejar på er ändå!
 
 
FOLLOW HER ON INSTA @sofietheobald
 
 
 
Le Management, Modeller | |
Upp